Arosia

Beskrivelse

Arosia har eksisteret i 42 år, og medlemmerne kommer fra det meste af Vesthimmerland.

Foråret 2017 tiltrådte Kim Bernt som korleder for Arosia. Kim Bernt er fra Vognsild. Han har tilført Arosia nye spændende tiltag, så der har været tilgang af en del nye og tidligere sangere, så Arosia nu er på knap 40 kormedlemmer fordelt på 4 sangstemmer.

Arosia har en årlig forårskoncert i ALFA – Vesthimmerlands Musikhus – og en julekoncert i Aars Kirke 2. søndag i advent sammen med et eller to andre kor. Derudover synger vi meget gerne til andre arrangementer i Vesthimmerland, da vi har et alsidigt og afvekslende repertoirer.

Korets medlemmer lægger stor vægt på det sociale fællesskab, hvor også ægtefæller, såkaldte supportere, er aktive og deltager i korets sociale aktiviteter. Supporterne arrangerer bl.a. en årlig forårsudflugt, og vores rejseudvalg arrangerer endagsture, weekendophold og udenlandsture efter behov. På disse ture øver vi vores repertoire og oplever stedets turistattraktioner.

Vi synger i musikhuset Alfa hver mandag fra kl. 19.00 – 21.30 fra primo august til medio maj.

Nye medlemmer er velkommen og kan deltage gratis et par øveaftner.

Henvendelse til formanden - eller mød bare op.

Foreningsoplysninger

Arosia