Blære Idrætsforening

Blære Idrætsforening har eksisteret i over 75 år. Det har været mange år fulde af liv, glæde og aktivitet. I sæsonen 2022 var der ca. 415 der benyttede sig af en af vores mange aktivitets tilbud og der er ca. 50 frivillige trænere og ledere tilknyttet foreningen.

I Blære IF kan der dyrkes gymnastik, yoga, håndbold, krocket, petanque, teater, bold og leg, badminton, MTB, floorball samt svømning.

Vi er hjemmehørende på Gl.Blærevej 48. Her har vi et dejligt klubhus, petanque anlæg, krocketbaner, krolfbane, strandvolley-/håndboldbane, multibane, padelbane samt en naturlegeplads med 2 bålpladser og shelters.

I 2020 gik vi sammen med byens øvrige foreninger: Multicenter, Friskole, Forsamlingshus og Beboerforening og skabte sammenhæng i dette store dejlige område. Vi bandt alle vores udendørs aktiviteter sammen og kalder i dag hele området for Sløjfeparken.

Om vinteren har vi aktiviteter i Aars Svømmehal, Hornum Hallen samt Blære Multicenter.

Hvert år i uge 30 afholder vi den årlige idrætsuge med forskellige aktiviteter hele ugen.

Yderligere omlysninger om Blære - et stærkt engageret landsbysamfund - kan findes på www.blaere.dk

Blære Idrætsforening

9600 Aars