Arrangementer

Uge Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag

19.04.17

• 19:00-21:00 Krolf - informationsaften omkring etablering af Krolfklub i Løgstør Golfklub
    Løgstør Golfklub

Bliv en del af krolf-fællesskabet i Løgstør Golfklub.

Krolf er igennem de seneste år blevet en af de mest populære nye idrætter - og det med god grund. Spillet er let at gå til, kræver ikke det store udstyr og giver mange gode snakke og bekendtskaber.Spillet er en mellemting mellem kroket og golf - hvor der spilles på et fritliggende græsareal på cirka 1/2 fodboldbane. Her bruges køller, som vi kender fra kroket-  men i stedet for buer, spiller man på huller.

Banen består af 12 huller, som det gælder om at gå igennem med færrest mulige slag.

Infomøde omkring opstart af en Krolf klub i Løgstør

Onsdag den 19.4.2017 kl. 19.00

I Klubhuset på Løgstør Golfklub, Viborgvej 130, Ravnstrup, 9670 Løgstør

Alle er velkommen

Spillet er især populært blandt folk på 60+ år, men det er i bund og grund et familiespil, hvor alle kan være med. Populært sagt fra man kan gå til man ikke kan gå.

Med etablering af en Krolf afdeling, håber vi i Løgstør Golfklub, at vi kan trække flere familier og turister til vort dejlige og naturskønne område fortæller klubbens næstformand Per Olsen. Vi har vurderet at der kan blive et fint fællesskab mellem Krolf- og Golf afdeling. Det er ligeledes klubben håb, at vi ved at udvide aktiviteterne, vil kunne trække flere familie- og firma arrangementer, idet alle kan få mulighed for at spille på såvel Krolf bane, og Golf på Pay and Play bane på vort skønne anlæg, ligesom der vil være fri adgang til vort træningsanlæg, når der er betalt for en runde.

Der er tanken, at man kan melde sig ind i klubben, og her få et kombinationsmedlemsskab, som giver adgang til både Krolfanlæg som til vores 9 hullers Golf, Pay and Play bane. Det vil måske have interesse for flere ældre, som syntes det er blev for krævende at spille golf på See Side Banen (Store bane). Der vil naturligvis også være mulighed for kun at være medlem i Krolf afdelingen.

Verner Mikkelsen Nielsen, Skive, var den første der fandt på den konstruktion af krolfudstyr, der bruges i dag. Det skete i 1989, da han stillede op til det første VM. Verner var også med på ferien tilbage i 1973, da Frits og Verner var gift med hver sin søster, så mon ikke Verner også har haft en finger med i spillets opfindelse.

Udstyret til krolf består af en art kroketkøller og -kugler, og det er for det meste speciallavet krolfudstyr med nylonhoved og aluminiumsskaft. Dertil bruges en græsbane med huller som i golf. En krolfbane har 12 huller og spillet spilles med 2 til 6 spillere, hvilket gør spillet hyggeligt og socialt.

Krolf har været spillet i Danmark, siden 1929. I 1993 blev der lavet en uofficiel holdturnering og spillet spredte sig langsomt op igennem 90'erne, for at accelerere, da der blev taget hul på det nye årtusinde.

I 2004 blev Dansk Krolf Union stiftet, og krolf blev hermed officielt organiseret.

For mere information kontakt Per Olsen på tlf. 2469 6462 eller Løgstør Golfklub på Tlf. 9867 9200 – mail info@logstorgolfklub.dk