Online lancering af det nye Erasmus+ program 2021-2027

11.03.2021

Erasmus+ er EU’s succesfulde uddannelsesprogram, der støtter og styrker den europæiske uddannelsessamarbejde og udvikling. Nu er et nyt Erasmus+ program på trapperne, og derfor inviteres derd til:

Online lancering af det nye Erasmus+ program 2021-2027
Dato og tidspunkt: 21. april 2021 fra kl. 13.00-15.00.

Det er de danske, regionale EU-kontorer, der står bag den indholdsrige eftermiddag. Her vil Styrelsen for Forskning og Uddannelse først præsentere det nye program og de forskellige muligheder for europæisk samarbejde. Dernæst følger en række inspirationsoplæg, hvor I kan deltage i det spor, I er særligt interesserede i:

I: Skoler og de gymnasiale ungdomsuddannelser
II: Videregående uddannelser
III: Kultur og fritid
IV: Erhvervsuddannelser
V: Sport

Tilmelding senest den 19. april 2021 kl. 12.00 på linket her
Stedet er online. Linket og programmet for eventet vil blive sendt til dig umiddelbart efter tilmeldingsfristen.

Kort om Erasmus+
Organisationer, som ønsker at deltage i Erasmus +, kan indgå i en række udviklings- og netværksaktiviteter som strategisk forbedring af personalets faglige kvalifikationer, kapacitetsopbygning på det organisatoriske område og oprettelse af samarbejdende partnerskaber med organisationer fra andre lande for at levere innovative resultater og udveksle bedste praksis.
Desuden gør Erasmus+ det muligt for de deltagende organisationer at hjælpe studerende, personale, praktikanter, lærlinge, frivillige, ungdomsledere og unge med at komme på læringsophold i udlandet.
Fordelene for de involverede organisationer er en større evne til at operere på internationalt plan, bedre forvaltningsmetoder, adgang til flere finansieringsmuligheder og projekter, styrkelse af forberedelsen, forvaltningen og opfølgningen på projekter samt et mere attraktivt udvalg af muligheder for deres studerende og ansatte.

Spørgsmål kan rettes til
Jacob Munch Jensen