Løgstør Golfklub

Løgstør Golfklub blev etableret i 2005, og driver 2 golfbaner med samlet 27 huller med udgangspunkt fra klubhuset på den gamle Ravnstrupgården.

Klubben har ca. 320 medlemmer fra juniorafdelingen fra ca. 5-6 år og op til seniorerne over 80 år. Golf holder krop og sjæl ung, med dejlig motion og friske naturoplevelser, sammen med en social kontaktflade, så det burde være nok til at langt flere var at finde i golfklubbens medlemskartotek. Det er særdeles afstressende med en 9 eller 18 hullers golfrunde efter en stresset arbejdsdag. Klubben kan tilbyde flere muligheder:

9. hullers Pay and Play bane hvor alle er velkommen - Alle har adgang til Pay and Play banen

uanset kendskab til golf. Pay and Play banen er etableret som en  par 29 bane med 7 par 3 huller og 2  lange par 4 huller. Banen er desuden anlagt med sandbunkere og sø, således at den på alle måder har samme udfordringer som den store bane, blot med kortere længde. Greens er store og kuperede, og giver derfor gode muligheder for at øve sig for både golfspillere, men bestemt også for ikke golfere. Banen bruges ofte af grupper som f.eks. afvikler en gadeturnering, firmaturnering, polterabend, venner- og familietur, eller blot et par, som ønsker at udfordre hinanden under hyggelige former. Klubben råder over udstyr som kan lejes, ligesom klubben gerne give instruktion osv. til nybegyndere.

For mange ender det med med et ønske om at gennemgå golfkolen, således at der bliver adgang til den store bane.

18. hullers Seaside Golfbanen er placeret direkte mellem klubhuset og Fr. den VII's kanel / Limfjorden. Der er udsigt til Limfjorden fra alle 18

huller, og ud over en bane med hurtige og kuperede greens, som nok kan udfordre selv dygtige golfspillere, byder banen også på backtee til elitespillere, som ønsker yderligere udfordringer. Også placering ud mod Limfjorden kan betyde, at en frisk vestenvind kommer en i møde på banen, og dermed udfordre spillerne sammen med de ca. 70 bunkere og 5 søer. Banen besøges årligt af ca. 6.000 gæstespillere fra ind- og udland, og alle roser banen for dens flotte stand, placeringen, men ikke mindst Klubhuset hvor gæsterne føler sig velkommen af klubbens medlemmer og mange frivillige, som sammen med klubbens fastansatte greenkeepere driver klubben og passer hele anlægget, klubhuset og faciliteterne med puttinggreen, udspilssteder, indspilsgreens, maskinparken og meget andet.

Du kan læse meget mere om Løgstør Golfklub på www.logstorgolfklub.dk, eller send en mail til info@logstorgolfklub.dk og få mere at vide om klubben, eller book en tid med instruktion til Pay and Play banen.

Priser - oh - glemte vi lige at fortælles at Løgstør Golfklub har et meget billigt kontingent og flere medlemstyper at vælge imellem. Løgstør Golfklub kræver ikke indskud eller aktiekøb for at blive medlem.

FRITSPIL - ud over at klubben selv råder over en fantastisk velholdt bane, kan medlemmer af Løgstør Golfklub for et billigt tillægskontingent sikre sig spilleret til yderligere 7 golfbanen i nærområdet, hvor der er frit slag for antallet af gratis golfrunder, når FRITSPILS kontingentet er betalt.

Du er også velkommen til at kikke forbi - måske bliver du fristet til en prøverunde!

Løgstør Golfklub

9670 Løgstør